Τα πρόστιμα-ρεκόρ GDPR είναι σταγόνες στον ωκεανό για τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας

Μπορούν τα πρόστιμα εκατομμυρίων δολαρίων για εταιρείες δισεκατομμυρίων δολαρίων να αποτρέψουν πραγματικά την κακή συμπεριφορά;

Σας αρέσει να σας παρακολουθούν παντού ή να γνωρίζει κάποιος όλες τις ευαίσθητες πληροφορίες σας; Έτσι είναι η χρήση του διαδικτύου σήμερα. Οι εταιρείες τεχνολογίας συλλέγουν περισσότερα δεδομένα από ποτέ, και οι ρυθμιστικές αρχές είναι περισσότερο από ευτυχείς να επιβάλλουν τσουχτερά πρόστιμα όταν οι εταιρείες αυτές κάνουν κατάχρηση.

Από τότε που τέθηκε σε ισχύ ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) της Ευρωζώνης το 2018, έχει επιβάλει επτά από τα οκτώ μεγαλύτερα πρόστιμα σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Amazon, το Facebook και η Google.

Τον Ιούλιο του 2021, η Amazon τιμωρήθηκε με πρόστιμο 746 εκατομμυρίων ευρώ – το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί από το GDPR μέχρι σήμερα. Εν τω μεταξύ, η Google έχει τιμωρηθεί με πρόστιμο σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, ύψους $199 εκατομμυρίων.

Οι ιδιότητες της Meta, συμπεριλαμβανομένων των Instagram, WhatsApp και Facebook, έχουν χρεωθεί με $685 εκατομμύρια για διάφορες παραβάσεις, συμπεριλαμβανομένου του πρόσφατου προστίμου $400 εκατομμυρίων του Instagram για παραβίαση των κανονισμών προστασίας της ιδιωτικής ζωής γύρω από τη συλλογή δεδομένων παιδιών.

Αυτά τα πρόστιμα μπορεί να φαίνονται μεγάλα, αλλά αποτελούν ένα ελάχιστο μέρος των εσόδων της κάθε εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι οι κανονισμοί για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων αποτελούν απλώς το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας και όχι αποτρεπτικό παράγοντα.

Η Amazon έβγαλε $469 δισεκατομμύρια το 2021, οπότε το πρόστιμο των $740 εκατομμυρίων ήταν λιγότερο από το 1% των συνολικών παγκόσμιων εσόδων της εταιρείας. Ενώ η Meta δεν αποκαλύπτει τα ακριβή έσοδα του Instagram, το Business of Apps εκτιμά ότι η πλατφόρμα έλαβε έσοδα $47,6 δισεκατομμυρίων κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2021. Και πάλι, αυτό είναι λιγότερο από το 1% των συνολικών εσόδων της, αν και το GDPR επιτρέπει κυρώσεις που μπορεί να φτάσουν μέχρι και το 4% των συνολικών εσόδων μιας εταιρείας για το προηγούμενο έτος.

Ακόμη και με την πρώτη τριμηνιαία πτώση της Meta, η εταιρεία εξακολουθεί να κερδίζει $28,82 δισεκατομμύρια το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Και η Google έβγαλε $256,7 δισεκατομμύρια το 2021. Έτσι, καμία από αυτές τις εταιρείες δεν τιμωρείται τόσο αυστηρά για την παραβίαση των νόμων που θεσπίστηκαν για να τις κρατήσουν υπό έλεγχο.

Πηγή: insomnia.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy