Πρόστιμο 250.000 ευρώ επιβλήθηκε στον IAB Europe, τον ευρωπαϊκό οργανισμό για το digital marketing και το διαφημιστικό οικοσύστημα, συνοδευόμενο με τελεσίγραφο από την υπηρεσία προστασίας δεδομένων του Βελγίου, σχετικά με την ανάπτυξη ενός εργαλείου στόχευσης διαφημίσεων που παραβίαζε τη νομοθεσία περί απορρήτου.
«Οι σκληρές κυρώσεις» είναι απαραίτητες επειδή το εργαλείο «θα μπορούσε, για μια μεγάλη ομάδα πολιτών, να οδηγήσει σε απώλεια του ελέγχου των προσωπικών τους δεδομένων», ανέφερε η υπηρεσία προστασίας δεδομένων του Βελγίου.
Εκτός από το πρόστιμο, ο οργανισμός έλαβε εντολή να εφαρμόσει μια «σειρά διορθωτικών μέτρων» για τη συμμόρφωση με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το λεγόμενο Πλαίσιο Διαφάνειας και Συναίνεσης του IAB Europe επιτρέπει στους ιστότοπους και τους εκδότες να λαμβάνουν τη συναίνεση των χρηστών για την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων για συγκεκριμένους διαφημιστικούς στόχους. Το εργαλείο στοχεύει στη διευκόλυνση της υποβολής προσφορών σε πραγματικό χρόνο, μια διαφημιστική τεχνολογία που χρησιμοποιείται από τους εκδότες.
Εταιρείες όπως η Google έχουν υποστεί αυξημένο έλεγχο στην Ευρώπη σχετικά με τον φερόμενο ως επιβλαβή τρόπο επεξεργασίας των δεδομένων των χρηστών στις διαφημιστικές συναλλαγές. Η Google βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο μιας ιρλανδικής έρευνας σχετικά με τη χρήση δεδομένων της σε διαφημιστικές συναλλαγές, ενώ ανακοίνωσε αλλαγές στην υποβολή προσφορών σε πραγματικό χρόνο για την καλύτερη προστασία του απορρήτου.
Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2018 και εξουσιοδότησε τους εθνικούς φορείς παρακολούθησης δεδομένων να επιβάλλουν πρόστιμα έως και 4% των ετήσιων εσόδων μιας εταιρείας για τις πιο σοβαρές παραβιάσεις.
Πηγή: epixeiro.gr